Na tento životný štýl sme si už zvykli a pripadá nám ako najpohodlnejšia altrenatíva, pokiaľ chceme spraviť nákup na viac dní. Väčšina ľudí, pokiaľ ide na nákupy. vyhľadáva práve obchodné centrá. Ak by sme totiž mali spraviť nákup na celý víkend, museli by sme obehnúť i tri menšie obchody, aby sme dostali to, čo potrebujeme. Nehovoriac o tom, že každé centrum disponuje svojou pekárňou, vďaka ktorej máme čerstvý chlieb a rožky vždy po ruke.
Tieto centrá majú rovnocenné konkurencie a to je plus pre nás, zákazníkov. Keďže všetky tieto obchodné domy sú denne navštevované vo veľkom počte, nemôže si dovoliť zapochybovať ani jedna strana. Pretože väčšina zákazníkov má na výber a ľahko by v tomto množstve začali uprednostňovať konkurenčné centrum.
Poznáme to, máme na výber: Tesco, Kaufland, Lidl a Billu.
Spomenul som týchto štyroch obchodných gigantov, pretože si myslím, že aspoň na Slovensku sú najnavštevovanejší.
Aby každý tento gigant držal krok s konkurencior musí byť v prvom rade informovaný.
Tieto spoločnosti majú svojich zamestnancov, ktorí idú na nákup do konkurenčných centier. Pozisťujú si a zapíšu ceny rôznych produktov, pýtajú sa zamestnancov na spokojnosť, plat a pracovné podmienky, zistia si čerstvosť potravín a dobu akcií. Následne tieto nadobudnuté poznatky oznámia ako zamestnanci vo svojej firme, ktorá i takouto metódou udržiava krok s konkurenciou.
Pre nás, zákazníkov je najlepšia doba, ak začnú tieto obchodné domy dávať zľavy a akcie. Konkurencia nesmie zostať pozadu, preto začne dávať takisto výhodné ceny. Na nás už je len výber, koho uprednostníme. Kto nám poskytne nižšiu cenu a kvalitnejší tovar.
Čo sa týka kvality tovaru, prvenstvo už roky drží Lidl.
Rozmanitosť tovaru a hlavne pravidelné, dlhotrvajúce a výhodné ceny, akcie a zľavy poskytuje Tesco.
Ak sme nároční a maškrtní a hľadáme výber toho najchutnejšieho tovaru, navštíveme Billu a Kaufland.